divendres, 9 de setembre del 2011

Prendre decisions

Les pedres del camí no es mouen soles.
Cada vegada que entro al Bona nit i tapa't del Xexu veig una frase que hi té posada, que em fa ballar el cap:

Si vols fer alguna cosa, trobaràs el camí. Si no, trobaràs una excusa.
A vegades hem de prendre dures decisions a la vida, decisions que poden donar-li un gir de no se sap quants graus i que fan por.
Algú em va dir una vegada: si no ho vols fer, sempre trobaràs una excusa per no fer-ho. (Per això la frase em fa ballar el cap, em recorda aquell moment)
Quantes vegades he recordat aquella sentència i quantes vegades li he hagut de donar la raó, tot i que llavors no ho veia.
La por ens paralitza i ens esforcem en justificar el no donar el pas. Anem aguantant pensant que les coses canviaran, que es poden reconduir, buscant-li el positiu a la situació i fent que a la balança hi pesi més que el negatiu, però en realitat ens enganyem i seguim patint i aguantant el que no caldria.
Pit i collons! No n’hi ha una altra. I la decisió ha de ser nostra. Res no canvia si tu no canvies.
Sembla fàcil, eh?

5 comentaris:

  1. Tots els canvis espanten, i més si són de gran magnitud. Les excuses que ens inventem de vegades són per por, i d'altres perquè senzillament no ho volem fer. Les hem de saber diferenciar, les que posem per por s'han de superar, perquè els canvis ens poden portar coses bones, un cop hem deixat enrere aquesta por. Una empenteta no va mai malament. Les altres, tant és, perquè ningú no ens convencerà, només mirem de ser una mica més políticament correctes.

    ResponElimina
  2. No, no em sembla fàcil, sempre és difícil un canvi important.

    Molts ànims i molt "pit i collons" per arribar on vulguis arribar. Endavant, Laura!

    ResponElimina
  3. Com és la frase...: Ningú va dir que viure fos fàcil. Doncs no, no és ho. Però sí, les decisions són només teves. Ànims que tu pots!

    ResponElimina
  4. Fàcil??? Algú ens va dir al vindre a aquest món que la vida seria fàcil? (És una frase que use sovint)
    Jo ara també espere miracles però és per comoditat, però en un moment donat em de treure els collons.

    Si vols res, ja saps. Besets

    ResponElimina
  5. Gràcies a tots per enviar-me els vostres ànims. No parlava de res concret en el meu dia a dia (o potser si de manera inconscient). Es cert qe tinc pendent una decisió important i que la vaig demorant. Crec que ha de ser a llarg plaç i ara ho visc amb serenitat precisament pq ho veig lluny. I lluny no vol dir que no ho faci. (Encara que ja sabem que el futur és bastant incert)

    ResponElimina