divendres, 23 de març del 2012

Ictioterapia



Fa uns dies vaig anar a provar això de la ictioterapia. Poc dies abans havia anat a sopar amb unes amigues i en explicar que hi anava em van començar a explicar que havien fet un programa a la TV que era per repensar-s'ho. No vaig voler entrar en saber més i vaig preferir anar a tastar-ho hi viure l'experiència. Al final tot són experiències. La veritat és que em va agradar molt.
Es tracta d'unes peixeres en les que has d'introduir-hi els peus, previ pas per una pica on te'ls renten, i allà dins hi ha uns peixets, els Garra Rufa (amb aquest nom sedueixen poc) que són uns autèntics esteticistes de peus. Aquests animalets d'uns 3cm. segreguen un enzim, el dithranol, que exerceix una funció hidratant de la pell. A més els peixos venen a succionar-te les cel·lules mortes de la pell dels peus i estimulen al mateix temps que et fan massatge els punts d'acupuntura. Total que amb això i la música chill-out de fons que tenien al centre i una copa de cava que t'ofereixen mentre els peixets van fent.... ja us podeu imaginar com acaba tot.
Podríem dir com la Motta que  el client marxa content.
Una altra cosa és com queden els pobres bitxos. Quan vaig trucar per demanar hora em van dir que el servei estava tant solicitat que era difícil trobar forats per les tardes i caps de setmana i que si em donava qualsevol hora igual no rebia el servei en condicions perquè els peixos podien estar tant cansats que igual no em venien ni als peus. Dit així, els pobres peixos em van fer una mica de pena. Després, ja ficada amb els peus a l'aigua vaig veure que n'hi havia uns més foscos que altres i vaig preguntar si eren tots iguals i la resposta va ser que sí, que tots eren iguals, que el diferent to de negre era en funció de l'estres que patia cada peix. Vaig flipar una mica.
El que ens quedava per explotar, els pobres Garra Rufa. Qui els hi anava a dir a ells!
El resultat: uns peus amb una pell fina, fina. Les duricies hi peduren, miracles tampoc els hi podem demanar a les bèsties, però l'efecte hidratació i relaxació molt recomanable.
I en quant al programa de desprestigi de la TV, suposo que vigilar una mica amb el local on et fiques, perquè ja se sap que quan les novetats passen de l'exclusivitat a la gran escala, perden miraments, cura dels detalls i a vegades manca d'higiene que pot acabar en alguna que altra infecció o cosa rara, però tampoc cal ficar a tothom en el mateix sac.
Insisteixo en la meva recomanació.

4 comentaris:

  1. Em sembla curiosíssim! A priori em fa una mica de cosa, quin pessigolleig que deuen fer els peixos, no fa angúnia? Però sembla que va bé, no? El que m'ha fet gràcia és això de que els peixos queden cansats, és clar, que ells també tenen la seva jornada laboral! Segur que per conveni no els deixen ni els 20 minuts de l'esmorzar. Suposo que el 29 faran vaga, no?

    ResponElimina
  2. Uff, quin gran tema la vaga del 29! Encara no tinc clar ni si en faré jo. No se si ells són capaços, davant de la introducció d'un nou peu, de no cridar: "Peu a l'aigua!".

    ResponElimina
  3. No sé jo si em deixaria fer per eixos peixets.

    La vaga??? Un gran dilema és.

    Salutacions

    ResponElimina
  4. Laura, a tu no hi ha novetat que se't resisteixi!!! No sé, la hidratació em convenç però això de l'estrés dels peixets, aixxx...

    ResponElimina