diumenge, 8 d’abril del 2012

Panadons

Una de les menges típiques de setmana santa del meu poble són els panadons. Ahir em vaig passar latarda fent-ne. Primer collir els espinacs, rentar-los ben nets i trinxar-los ben petits. Barrejar-hi uns allets molt picats, sal, pebre i oli i ben espremuts per a extreure'ls tota l'aigua que tenen.

Després fer la pasta de pa per embolicar-los, molt i molt prima, perquè quedi ben cruixent. I un cop està la pasta feta, es tallen les porcions corresponents, s'estiren amb el corró ben estirades i s'hi fica una mica dels espinacs amanits, panses i pinyons. S'emboliquen bé i a torrar-les al forn. Un cop rosses, deixar refredar només una mica, i coll avall. No es pot resistir la temptació. Fan quaresma.

6 comentaris:

  1. He buscat fotos per Internet i fan bona pinta, si no fos que... són d'espinacs. A mi no m'entusiasmen les verdures... s'hi pot posar alguna altra cosa dins, o ja no fa quaresma?

    ResponElimina
  2. Ja veuràs les meves de fotos, fan olor i tot!

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. No estic segur si vénen de Mollerussa, però a la Fira de l'oli verd de Maials en tenen i no ens en podem tornar a casa sense uns quants.

    ResponElimina
  5. mmmmmmmmmmmm,qué bo, m'ho apunto!!! Aprofito i et deixo un petó ben gran nena, em va encantar haver-te conegut dissabte i fer una tornada tan divertida, muacsssssss!!!

    ResponElimina
  6. Ostres, quina pinta! M'apunto la recepta, que tinc l'hort ple d'espinacs!

    ResponElimina