dijous, 26 de juliol del 2012

Tap, tap, tapping!


Fa tres setmanes vaig fer un curs de tapping.
No sabria definir exactament què és el tapping. Una definició “oficial” trobada a Internet diu que és una barreja d'antigues tècniques orientals i les més avançades tècniques de psicoteràpia actual. I en què es tradueix això? Doncs es parteix de la base que qualsevol problema que tenim és originat per un desequilibri energètic i el tapping es una forma d'equilibrar la nostra energia.

Com s'aplica això? Es tracta de donar copets amb la punta dels dits índex i mig sobre 14 punts d'acupuntura, en un circuit predeterminat i tantes rondes com creiem necessàries al mateix temps que es verbalitza el problema que tu perceps tenir. Aquests copets permeten desfer els bloquejos en els meridians que recorren el cos i que connecten amb els òrgans principals. Amb el desbloqueig dels meridians l'emoció negativa desapareix i el problema o malaltia desapareix també.
Bé, fins aquí la teoria.
Jo tinc una ment diguem “científica” i m'agrada que les coses tinguin explicacions i que es puguin demostrar. Davant de sessions com la que vaig assistir del tapping, tot i tenir l'esperit obert, sóc encara molt escèptica.
El propi Cipriano Toledo, l'introductor del tapping a Espanya, va dir que no feia falta creure-hi, que funcionava sense fe. Hi havia moments que em venia al cap la imatge dels predicadors americans o dels venedors de locions miraculoses curalotodo. Val a dir que allà no es venia res, ni es necessitava res per aplicar la tècnica. Només un temps diari de dedicació. I d'altra banda, no hi ha res a perdre i si no et soluciona res, tampoc ho empitjorarà.

A tres setmanes vistes i havent-ho practicat puc dir que em mantinc en la línia de l'escepticisme, que tenia una contractura cervical que m'ha marxat però que potser m'hauria marxat igualment, però que fer-ho és força relaxant i que t'obliga a trobar-te amb tu mateix. Si hi passes 10 minuts doncs 10 minuts i si n'hi dediques 20, doncs 20. I això sí que és l'important i positiu. Perquè aquest és un gran mal dels nostres dies i de la nostra manera de viure.
Fa uns dies va córrer entre els que ens llegim una proposta sobre el slowblog i ja fa temps hi ha una proposta molt més amplia de slow life style. No cal que correm tant, el que cal és que fem les coses millor. I això comença per escoltar-nos a nosaltres mateixos. Si nosaltres no estem bé no podem transmetre res bo.
El tapping m'ha fet veure això molt clar. I crec que només per això ha valgut la pena.
Si us hi atreviu, és una altra opció.

10 comentaris:

  1. Això del tapping m'ha fet pensar en tapes de cassoles, i en copejar amb dues d'elles sobre aquests punts energètics i amb les vibracions s'obté... xDDDDDDDD

    El que és clar és que si no estàs bé amb tu mateix, no vas a transmetre res de bo. Això puc jurar-ho.

    Una forta abraçada (T'apuntes a tot!)

    ResponElimina
  2. les cervicals potser no es recordaran del tapping, però tot el teu cos et pot agrair el fet d'anar més relaxat.
    També val a dir que un moviment que està agafant força i m'atrau és l'slow food que predica els comestibles de proximitat.

    ResponElimina
  3. Ja fa 10 o 12 anys vaig fer un taller que proposaven els psicòlegs d'emergències, que es dediquen a atendre les persones que han sofert algun greu accident o algun desastre natural, o atemptat o alguna cosa greu.

    Entre les tècniques que utilitzaven per vèncer els traumes i eliminar la repetició de les imatges terribles dins del cap dies i dies i mesos i mesos era el "tapping"

    No era ben bé així com ho dius, perquè estava integrat en una tècnica que en deien EMDR, però s'hi assemblava prou.

    La veritat és que no m'he dedicat a això, finalment, i en la meva vida professional no el faig servir. Per tant no puc dir-te si funciona o no. Però sembla ser que seguint el seu protocol, molt concret i molt ben explicat, funcionava. Jo no t'ho sabria dir.

    ResponElimina
  4. Jo he fet servir tapping per alleugerir moments d'ansietat i funciona! 22 couldb

    ResponElimina
  5. Jo vaig fer un curs -que impartia la Teresa Forcades- d'EFT, que ve a ser la mateixa tècnica que el tàpping o amb moltes semblances.
    Crec que, d'alguna manera, funciona. Si més no pel temps que dediquem a estar per nosaltres mateixos.

    ResponElimina
  6. Doncs val la pena ni que sigui per dedicar-se una estona a un mateix, i si a sobre funciona

    ResponElimina
  7. Em podries dir, Fanal Blau, si la Teresa Forcades fa cursos de EFT o Tapping? Gràcies.

    ResponElimina
  8. Us hi animo. Tenia un fòbia molt arrelada que no em deixava ni dormir. Vaig fer una sessió d'unes dues hores, i a mi em va funcionar. Va ser totalment 'ipso facto'. Us ho recomano al cent per cent. Cal dir que jo no ho vaig fer amb la Teresa Forcades, sinó amb en Daniel Chumillas.

    ResponElimina