dimecres, 29 d’agost del 2012

L'avi de 100 anys. Quina marxa!!!

Jo no vull arribar als 100 anys, però si per un casual hi arrivés, vull ser com l'Allan. He dit!


Al llarg dels 4000 km que m'he xupat en les meves vacances m'he llegit L'avi...
És un llibre molt divertit, amb l'estil característic de l'escola sueca, un estil que no sabria definir però que qui n'hagi llegit més d'un llibre, encara que sigui d'un altre gènere, entendrà del que parlo.
Es tracta d'una història surrealista total que explica la vida i “miracles” de l'Allan Karlsson, l'avi, que el dia que fa cent anys, s'escapa de la residència on viu perquè no està d'acord amb la festa d'aniversari que li estan preparant. En aquesta fugida es veu involucrat en una sèrie d'aconteixements que el porten a ser buscat per la policia acusat de triple assassinat, per finalment ser enxampat i.... ah, però no us desvetllaré pas el final, sinó ja no tindria gràcia.
El llibre va intercalant un capítol de l'actualitat (2005) i un altre retrospectiu de la vida del protagonista que ens va fent entendre el cúmul de vivències del personatge, en el més pur estil de Forrest Gump.
Si voleu una lectura distreta, aquesta és una bona opció.

2 comentaris:

  1. Em va agradar moltíssim! I a més, és un bon repàs de la història política mundial. Bona recomanació. Una abraçada.

    ResponElimina
  2. He sentit opinions de tot, molta gent per aquí se l'ha llegit i alguns no són, ni de bon tros, tan entusiastes. Però entre tots em vaig fent una idea del llibre, i com que sé que ma mare el té crec que l'hauré d'acabar llegint per formar-me la meva pròpia opinió.

    ResponElimina