dijous, 16 de gener del 2014

Tanquem un cicle?

Els Reis m'han portat un e-book. De moment ja se l'ha apalancat el meu fill i encara no he pogut llegir una estoneta per a veure tot el positiu que diuen que tenen. Ell no només li veu tots els encants sinó que ja troba que en podem comprar un altre amb la tecnologia més punta que hi en el tema pq diu que no hi ha color. Jo en canvi, encara me'l miro amb recel i no se si m'hi faré. Penso  en el gruix del llibre, l'olor del paper i la tinta, el passar les pàgines.... com ens aferrem a les coses!
I anant més allà en les reflexions, he pensat que potser al final les biblioteques perdran el seu sentit. Quina pena, oi? Potser sóc molt nostàlgica però em costa d'acceptar totes aquestes novetats i renunciar als vells costums a favor de la virtualització en el més ampli sentit de la paraula.

I el que em queda per veure!

8 comentaris:

  1. Doncs jo estic a favor de fe servir els dos models, el paper no es perdrà mai i el e book te l'avantatge de que pots portar a sobre un munt de llibres sense pes i a un preu molt bo.
    Digali al nen que te'l torni ja.....i no tinguis recança en fer-lo servir, no traexes a ningú. I al final el que més compte és que llegim i ho fem a gust.

    ResponElimina
  2. Jo a vegades llegeixo amb el meu nou iPad... i m'agrada. No em fa res. Però continuo llegint molt més en paper... no sé si finalment invertiré les proporcions o no...

    ResponElimina
  3. N'he tingut un a les mans i he de dir que és còmode, fàcil i es llegeix molt bé. Té molts avantatges, però de moment no canvio els meus llibres en paper. Fa un temps vaig fer un post dels meus vicis lectors, i em seria molt difícil prescindir d'ells. Alguns són els que tu destaques, com olorar el llibre de tant en tant, sobretot si és nou, o passar el polze repetidament pel gruix de pàgines ja llegides. Així que de moment no ho canvio. I no sóc usuari de biblioteques, però sí de llibreries, i només tinc un desig al respecte. Espero que el paper, si és que ha de passar, desaparegui d'aquests llocs un cop jo m'hagi mort. Després ja us ho fareu, però jo no vull veure aquest canvi.

    Després de tot això, dir que tinc la certesa que tard o d'hora tindré un lector d'aquests (tot i que ho endarreriré tant com pugui), però això no vol dir deixar el paper de banda, tot es pot combinar, i trastos d'aquests van bé per portar-los fora de casa.

    ResponElimina
  4. té, posa-li això al llibre electrònic i ja no tindràs excusa per no fer-lo servir :P

    ResponElimina
  5. Joan: Segur que ho aconseguiré combinar bé, sobretot si el nenet em deixa.
    Carme: Encara que ens costi al final la tecnologia impera.
    Xexu: Tu també hi cauràs, com tots els nostàlgics!
    Pons007: Osti, crack, com se t'anava a escapar a tu una cosa d'aquestes! Si a tu no se t'escapa res! He flipat amb això del "Smell of books". Friki és poc!

    ResponElimina
  6. Jo me n'he reglat un...Suposo que com tot, té els seus avantatges i els seus inconvenients...Encara no he començat a utilitzar-lo, perquè n'estic acabant de llegir un de paper.
    A mi m'agraden més aquests per allò de la textura, l'olor, però el digital pots posar la lletra tan grossa com vols, de fet jo me l'he comprat per això...I ben curiós, l'he comprat a la meva llibreria de sempre, on conviuen en harmonia...
    Bon vespre.

    ResponElimina
  7. suposo que tot és acostumar-s'hi a mi però l'olor de tinta, passa els fulls, sóc antiga ves!

    ResponElimina
  8. Jo llig més encara des de que el tinc. Crec que és un bon invent. Inconvenients: doncs, que no tot es pot trobar en kindle, però eixos van en paper i ja està.

    ResponElimina